Φορολογικές Ειδήσεις

Το Ψηφιακό Πελατολόγιο: Νέα Δεδομένα για τις Επιχειρήσεις

Image

Η ψηφιοποίηση των επιχειρηματικών διαδικασιών στην Ελλάδα συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς, και ένα από τα επόμενα σημαντικά βήματα είναι η καθιέρωση του Ψηφιακού Πελατολογίου. Αυτό το νέο εργαλείο θα αλλάξει τον τρόπο που οι επιχειρήσεις καταγράφουν, διαχειρίζονται και διαβιβάζουν πληροφορίες σχετικά με τους πελάτες τους στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).

Τι είναι το Ψηφιακό Πελατολόγιο;

Το Ψηφιακό Πελατολόγιο είναι μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων όπου οι επιχειρήσεις θα υποχρεούνται να καταχωρίζουν και να διαβιβάζουν συγκεκριμένα στοιχεία των πελατών τους. Σκοπός του είναι η ενίσχυση της διαφάνειας, η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και η διευκόλυνση των ελέγχων από τις φορολογικές αρχές.

Στην ουσία, πρόκειται για μια επέκταση της φιλοσοφίας του MyData, μεταφέροντας την υποχρέωση ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων και στα στοιχεία των πελατών.

Πρώτη Φάση Εφαρμογής: Ημερομηνίες και Κλάδοι

Η πιλοτική εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου ξεκίνησε στις 14 Απριλίου 2025.

Η υποχρεωτική εφαρμογή για τις υπόχρεες οντότητες της πρώτης φάσης αρχίζει από την 1η Ιουλίου 2025.

Στην πρώτη αυτή φάση, το Ψηφιακό Πελατολόγιο αφορά συγκεκριμένους κλάδους που σχετίζονται με τα οχήματα, όπως:

Συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων.

Φανοποιεία / βαφεία.

Χώροι στάθμευσης (parking).

Πλυντήρια οχημάτων.

Εταιρείες ενοικίασης οχημάτων.

Επιχειρήσεις με αντικείμενο την τοποθέτηση συναγερμών, ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα.

Βασικά Σημεία και Δεδομένα που Καταχωρίζονται

Οι επιχειρήσεις των παραπάνω κλάδων θα πρέπει να καταχωρίζουν βασικά στοιχεία των πελατών και των οχημάτων τους, καθώς και πληροφορίες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Ειδικότερα, η καταγραφή πρέπει να γίνεται πριν την έναρξη παροχής της υπηρεσίας και να περιλαμβάνει:

 

Αριθμό κυκλοφορίας οχήματος.

Α.Φ.Μ. πελάτη (για χονδρικές συναλλαγές ή επαναλαμβανόμενες).

Ημερομηνία και ώρα εισόδου/εξόδου του οχήματος.

Κατηγορία παρεχόμενης υπηρεσίας (π.χ. αλλαγή λαδιών, καθαρισμός, ενοικίαση).

Συμφωνηθέν ποσό (προαιρετικό ή υποχρεωτικό σε διαρκή μίσθωση).

Κατά την αποχώρηση ή λήξη της παρεχόμενης υπηρεσίας, καταχωρίζεται το παραστατικό (π.χ. απόδειξη, τιμολόγιο) με το οποίο συνδέονται τα παραπάνω δεδομένα και στη συνέχεια διαβιβάζονται αυτόματα στην πλατφόρμα MyData.

Τεχνολογική Προσαρμογή και Σημασία της Συμμόρφωσης

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα λογιστικά τους συστήματα (ERP), τα συστήματα τιμολόγησης ή άλλα ειδικά λογισμικά είναι σε θέση να συλλέγουν, να αποθηκεύουν και να διαβιβάζουν τα απαιτούμενα δεδομένα με τον τρόπο που ορίζεται στην απόφαση Α.1057/2025 της Α.Α.Δ.Ε.

Η έγκαιρη προετοιμασία είναι κλειδί για την ομαλή μετάβαση στο Ψηφιακό Πελατολόγιο. Η συμμόρφωση θα προσφέρει:

Αποφυγή Κυρώσεων: Η μη συμμόρφωση θα συνεπάγεται πρόστιμα και κυρώσεις.

Βελτιωμένη Διαχείριση: Η συστηματική καταγραφή των πελατών και των υπηρεσιών μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη οργάνωση και διαχείριση του πελατολογίου.

Ενίσχυση της Διαφάνειας: Η συμμόρφωση συμβάλλει στην προσπάθεια για πιο διαφανείς και δίκαιες επιχειρηματικές πρακτικές.

Παρακολουθήστε τις επίσημες ανακοινώσεις της Α.Α.Δ.Ε. και επικοινωνήστε με τον προμηθευτή του λογισμικού σας για να είστε βέβαιοι ότι η επιχείρησή σας είναι έτοιμη για τη νέα εποχή του Ψηφιακού Πελατολογίου.

 

 

Πασχαλίνα Ζεχερλή


Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο κοινοποιήστε το!